Megvan a győzelem ára, forintban több száz millióról van szó.

Ahogy a csapatoknak, úgy a pilótáknak is idényről idényre be kell fizetniük a nevezési díjat – esetükben szuperlincenc-adó formájában – még a szezon előtt.

Az autósport királykategóriájába csak azután kerülhetnek be a pilóták, hogy megszerezték az úgynevezett szuperlicencet. Az F1-es versenyengedélyt az kaphatja meg, aki többek között

A nevezési díj/szuperlicenc-adó meghatározása hasonlóképpen történik, mint az istállóknál, vagyis

  • van egy alapdíj, ami 10 400 euró, azaz nagyjából 4 millió forint,
  • amihez még hozzájön az előző, a 2022-es idényben szerzett minden egyes pontjuk után 2100 euró.

Ez képlet a tavaly második világbajnoki címét szerző Max Verstappen esetében a következőképpen néz ki: 10 400+(454×2100), ami összesen annyit tesz, hogy

Verstappennek 963 800 eurójába, vagyis cirka 391 millió forintba kerül, hogy elindulhasson a 2023-as idényben, másképp nézve, hogy ennyire fölényesen megnyerte a 2022-es szezont.

Ennyi kell fizetnie a pilótáknak – zárójelben a 2022-ban megszerzett pontok:

1. Max Verstappen (454 pont): 963 800 euró
2. Charles Leclerc (308 pont): 657 200 euró
3. Sergio Pérez (305 pont): 650 900 euró
4. George Russell (275 pont): 587 900 euró
5. Carlos Sainz (246 pont): 527 000 euró
6. Lewis Hamilton (240 pont): 514 400 euró
7. Lando Norris (122 pont): 266 600 euró
8. Esteban Ocon (92 pont): 203 600 euró
9. Fernando Alonso (81 pont): 180 500 euró
10. Valtteri Bottas (49 pont): 113 300 euró
11. Kevin Magnussen (25 pont): 62 900 euró
12. Pierre Gasly (23 pont): 58 700 euró
13. Lance Stroll (18 pont): 48 200 euró
14. Cunoda Júki (12 pont): 35 600 euró
15. Csou Kuan-jü (6 pont): 23 000 euró
16. Alexander Albon (4 pont): 18 800 euró
17. Nyck de Vries (2 pont): 14 600 euró
18. Nico Hülkenberg (0 pont): 10 400 euró
18. Oscar Piastri (0 pont): 10 400 euró
18. Logan Sargeant (0 pont): 10 400 euró

(Fotó: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

„Idióta baromnak kell lenned ahhoz, hogy azt állítsd, csak az autója miatt lett világbajnok”

Az F1 örök és megválaszolhatatlan kérdése, hogy mire lennének képesek a pilóták, ha azonos autóval versenyeznének.

Vettel a Red Bull vezetőjeként térhet vissza az F1-be

„Két csapatunk is van, mi nyitottak vagyunk.”

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Gyártásba kerül a BMW gyönyörű tanulmányautója

Így lesz brutális élménygép egy John Deere kerti traktorból

Miért látjuk mostanában kevesebbszer a biztonsági autót az F1-ben?

További cikkeink a témában